یروز حناچی رسماً شهردار تهران شد

خبرآنلاین: پیروز حناچی طی مراسمی حکم شهرداری تهران را از عبدالرضا رحمانی، وزیر کشور دریافت کرد.

در این مراسم عبدالرضا رحمانی‌فضلی ضمن آرزوی موفقیت و برکت در کار شهردار جدید تهران اظهار کرد: فرآیند انتخاب با فراز و فرودهایی مواجه بود اما به هرحال با حمایت اعضای شورای شهر انتخاب آقای حناچی طی یک فرآیند قانونی انجام شد.

پیروز حناچی رسماً شهردار تهران شد

وزیر کشور تهران را ام القرای اسلامی عنوان کرد و گفت: فضای این شهر و محیط، شهروندان و فعالیت‌های موجود در آن این شهر را به یک محیط زنده تبدیل کرده است. ما باید این پویندگی را در جهت تعالی قرار دهیم و در هر جایگاهی که هستیم حتماً باید هدف ما تعالی‌بخشی باشد. همه کارها نوعی بسترسازی برای رسیدن به این هدف است.

وی ادامه داد: شهرداری برخلاف تصور برخی که آن را فنی می‌بینند صرفاً کالبدی و فنی نیست؛ بلکه سازمانی اجتماعی است و با موضوع انسان سروکار دارد. شهرداری یک موضع بین‌بخشی است و همه برای موفقیت آن باید کمک کنند. دستگاه‌های مختلف باید در انجام وظایف‌شان همدلی را به عنوان انگیزه اصلی قبول کنند.

رحمانی‌فضلی ضمن اشاره به سوابق پیروز حناچی گفت: امیدوارم با کمک شورای شهر و بقیه دستگاه‌ها شهرداری موفق باشد و آقای حناچی به عنوان محور تجمع همه انرژی‌های شهرداری خوب عمل کند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها در تهران موضوع ترافیک است عنوان کرد: این موضوع از مطالبات مردم است که در رابطه با آن خیلی تلاش شده اما همواره معضلات جلوتر حرکت کرده‌اند. ضمناً بحث آلودگی هم در حکم آقای حناچی قید شده که باید به آن رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: حکم شهردار تهران در مهلت قانونی صادر شد اما گاهی کم‌طاقتی‌هایی شکل می‌گیرد به هرحال مسیر اداری باید طی می‌شد و استنباط‌ها می‌بایست به اجماع می‌رسید که این زمان مورد نیاز خود را می‌طلبید. این حکم برای همه تعهد زا و تعهد اصلی با شهردار تهران است.

در این نشست پیروز حناچی نیز با بیان اینکه تهران پایتختی ۲۴۰ساله است گفت: از ابتدای دوره قاجار این شهر به عنوان پایتخت انتخاب شده است و این پایتخت بودن مسئولیت مضاعفی را برای ما ایجاد می کند.

شهردار جدید تهران در ادامه اظهار کرد: امیدواریم دولت از ما حمایت مالی کند تا بتوانیم با توسعه حمل و نقل عمومی و مترو مشکل آلودگی را تا حد زیادی برطرف کنیم.

وی افزود: مشکلات تهران یک شبه به وجود نیامده و از ۴۰-۵۰ سال پیش تاکنون ایجاد شده است. تلاش خواهیم کرد که با کمک مردم مشکلات اصلی را قدم به قدم حل کنیم.

گفتنی است در این نشست محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و چندتن از اعضای شورای شهر نیز حضور داشتند.

منبع : فانتوم