سل دوم گوشی Huawei Y6 که در برخی مناطق با نام Honor Holly 3 نیز عرضه می‌شود، یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و در عین حال بروز ترین محصولات این کمپانی در دسته فبلت‌ها می‌باشد. این گوشی که در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶ معرفی و عرضه شده است در مقایسه با نسل قبلی خود ارتقاهای چشم‌گیری داشته است.

گوشی موبایل هوآوی Y6 II

در مورد مشخصات ظاهری گوشی می‌توان به بدنه پلاستیکی، ضخامت ۸٫۵mm و وزن ۱۶۸ گرمی آن اشاره کرد. نمایشگر ۵٫۵ اینچی گوشی از نوع پنل‌های IPS بوده و با دارا بودن وضوح تصویر ۱۲۸۰×۷۲۰ کیفیت تصویر مناسبی ارایه می‌کند. هواوی این گوشی را با اندروید پیش‌فرض مارشمالو ۶٫۰ و با رابط کاربری EMUI 4.1 عرضه می‌کند.

برای بخش پردازشی از تراشه کایرین ۶۲۰ استفاده شده است. این تراشه که متشکل از ۸ هسته Cortex-A53 با کلاک ۱٫۲GHz و پردازنده گرافیکی مالی ۴۵۰MP4 است، در کنار حافظه رم ۲ گیگابایتی می‌تواند قدرت پردازشی مناسبی در اختیار کاربر قرار دهد. حافظه داخلی گوشی نیز ۱۶GB است. اسلات microSD به روش قدیمی و به شکل جداگانه طراحی شده تا کاربران در کنار دو سیم‌کارت نصب شده بتوانند هم‌زمان از کارت‌های SD نیز استفاده کنند.

دوربین پشتی به مانند دیگر رقبای هم‌رده از یک سنسور ۱۳MP بهره می‌برد. در پشت این سنسور لنزی با دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. کیفیت فیلم‌برداری این دوربین برابر با ۱۰۸۰p@30fps است. برای دوربین سلفی هم از یک سنسور ۸MP با گشایش f/2.0 استفاده شده است. برای تامین انرژی این گوشی ۵٫۵ اینچی از باتری با ظرفیت ۳,۱۰۰mAh استفاده شده است که به نظر می‌تواند طول عمر مناسبی برای دستگاه تامین کند.

دیجی گلپا / موبایل / Huawei