0

فواید بی نظیر انجیر برای پوست و زیبایی

انجیر یکی از پرخاصیت ترین ها برای سلامتی انسان می باشد.انجیر حاوی آنتی اکسیدان های مختلف به ویژه ترکیبات فنولیکی از خانواده فلاوونوئیدها است. پوست آن که خوشبختانه مصرف می شود حاوی ترکیبی از انواع آنتی اکسیدان های این میوه است. انجیرهای تیره رنگ در مقایسه با انواع روشن آن آنتی اکسیدان بیشتری دارد.انجیر

انجیر جزو آن دسته میوه هایی است که همه جا، جا دارد. تابستان در ظرف میوه به صورت تازه و زمستان در ظرف آجیل شیرین به شکل خشک شده. از مزه و عطر و بوی انجیر که بگذریم، این میوه خوش آب و رنگ فواید زیادی برای سلامتی دارد. این جا به برخی فواید انجیر برای مو و پوست می پردازیم.

فواید انجیر برای پوست

مانند دیگر میوه ها، انجیر حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیار است و در این میان می توان به مقدار زیاد عناصر ضروری برای مراقبت از پوست اشاره کرد.
برای مثال، ویتامین ها و عناصر اساسی مانند B ،C، پتاسیم، کلسیم، فسفر، و منیزیم همگی به تقویت و جوانسازی پوست کمک می کنند. به ویژه، غلظت بالای اسیدهای چرب امگا ۳ در انجیر رطوبت پوست را به خوبی حفظ می کنند. این ویژگی ها به پوست، درخشندگی و انعطاف پذیری می دهند.
علاوه براین، انجیر، درمانی برای آکنه پوست به شمار می آید. پزشکان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از انجیر تازه برای درست کردن ماسک، می تواند به درمان آکنه منجر شود. تمام کاری که لازمست انجام دهید اینست که انجیر تازه را پوره کرده و روی پوست برای ۲۰ – ۱۵ دقیقه بگذارید. یک روش دیگر، گرفتن مایع شیری انجیر از ریشه وبرگ های آن برای درمان زگیل است.
دیگر اشکال التهاب پوست شامل جوش و آبسه را می توان با استفاده از انجیر درمان کرد. برای اینکار، انجیر پخته شده را روی پوست قرار دهید. این روش در درمان جوشهای جزئی نیز به شما کمک می کند. از این گذشته، آب انجیر در درمان میخچه پا نیز مؤثر است.

بهداشت و سلامت  پوست و مو