اما واتسون 


اما شارلوت دوئر واتسون (متولد 15 آوریل 1990) [3] بازیگر ، مدل و فعال انگلیسی است. او به خاطر بازی در فیلم های پرفروش و فیلم های مستقل و همچنین کارهای مربوط به حقوق زنان به رسمیت شناخته شده است. واتسون از نظر فوربس و Vanity Fair در زمره پردرآمدترین بازیگران زن جهان قرار گرفته است و توسط مجله تایم در سال 2015 جز one 100 فرد با نفوذ جهان قرار گرفت. 

اما واتسون در پاریس متولد شد و در آکسفوردشایر بزرگ شد ، در مدرسه اژدها تحصیل کرد و به عنوان بازیگر در هنر تئاتر Stagecoach شعبه آکسفورد آموزش دید. او در دوران کودکی با اولین نقش بازیگری حرفه ای خود در نقش هرمیون گرنجر در مجموعه فیلم های هری پاتر به شهرت رسید ، زیرا در گذشته فقط در نمایش های مدرسه بازی کرده بود. واتسون همچنین در اقتباس تلویزیونی سال 2007 از رمان کفش های باله بازی کرد و صدای خود را به داستان افسردگی (2008) وام داد. او پس از آخرین فیلم هری پاتر ، در سریال My Week with Marilyn (2011) نقش مکمل را بازی کرد ، قبل از اینکه در فیلم The Perks of Being a Wallflower (2012) در کنار لوگان لرمن و The Bling Ring (2013) در کنار بازیگران گروه بازی کند ، هر دو تحسین منتقدین در سال 2014 ، واتسون نقش دخترخوانده شخصیت تیتراژ را در حماسه کتاب مقدس نوح بازی کرد و توسط آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا مورد تقدیر قرار گرفت و برنده بهترین هنرمند سال انگلیس شد. او در فانتزی موزیکال زیبایی و جانور 2017 ، که به یکی از پردرآمدترین فیلم های تمام دوران تبدیل شد ، و مگ مارچ در درام بزرگسالان زنهای کوچک (2019) ، که نامزد شده بود ، در نقش Belle بازی کرد.

Emma Watson - the Biography: Amazon.co.uk: David Nolan: 9781843583622: Books

جایزه اسکار بهترین فیلم. از دیگر نقش های برجسته سینمایی می توان به This Is the End (2013) ، Regression ، Colonia (هر دو 2015) و The Circle (2017) اشاره کرد.

از سال 2011 تا 2014 ، واتسون زمان خود را بین کار در فیلم و ادامه تحصیل تقسیم کرد و در مه 2014 از دانشگاه براون فارغ التحصیل لیسانس ادبیات انگلیسی شد. در همان سال ، او به عنوان سفیر حسن نیت زنان سازمان ملل منصوب شد و به راه اندازی زنان سازمان ملل متحد کمپین HeForShe را که از برابری جنسیتی حمایت می کند ، تبلیغ می کنند. واتسون در سال 2019 با مشاوره با رهبران در زمینه سیاست خارجی به یک نهاد مشورتی G7 برای حقوق زنان منصوب شد. کارهای مدلینگ وی شامل کمپین هایی برای Burberry و Lancôme بوده است. او همچنین نام خود را به یک خط لباس برای مارک پایدار People Tree قرض داد. در سال 2020 ، او به عنوان مدافع مد پایدار به هیئت مدیره Kering ، یک گروه تجاری لوکس پیوست.

Emma Watson - Wikipedia