عشق و سلامتی قلب شما

آیا وقتی در کنار فردی هستید که دوستش دارید آهنگ هی تاپ تاپ قلبم میزنه واسه تو  قلب شما تندتر می زند؟ این احساس هیجان و خوشبختی ممکن است کارهایی فراتر از ایجاد احساس خوب در شما باشد ، در واقع برای سلامتی قلب شما مفید است.

کریستوفر سوهار ، MD ، متخصص قلب و عروق و مدیر مرکز پزشکی یکپارچه Scripps می گوید: "یک نظریه در مورد اینکه چرا عشق برای سلامتی شما مفید است این است که فشار خون به آرامش و آرامش پاسخ می دهد ." "اگر عاشق باشید ، آرام تر و در آرامش بیشتری هستید ، که می تواند به فشار خون پایین تر تبدیل شود."

ممکن است به نظر برسد که عشق در حین همه گیری با سفارش های در خانه و فاصله های اجتماعی در حال آزمایش است و این باعث می شود که قرار ملاقات یا ملاقات با افراد جدید دشوارتر شود. اما گزارش های خبری نشان می دهد مردم در حال یافتن راه های ایمن و خلاقانه برای ایجاد ارتباط و یافتن رابطه عاشقانه هستند. افراد در روابط عاشقانه در حال یافتن راه هایی برای تقویت آنها هستند.

عشق به ما احساس خوبی می دهد. عشق قدرت شفابخشی دارد.

فواید عشق برای سلامتی چیست؟

عشق برای قلب شما مفید است. در صورت بروز مشکلات قلبی ممکن است به بهبودی شما کمک کند. تحقیقات نشان داده است که افراد متاهل بیشتر از افرادی که ازدواج نکرده اند زنده می مانند و بهبود می یابند.

دکتر سوهار خاطرنشان می کند: "مردان تمایل دارند بیش از زنان از ازدواج از مزایای قلبی عروقی بهره مند شوند ، اما به طور کلی ، ازدواج به شما کمک می کند زندگی طولانی تری داشته باشید." "این می تواند از داشتن عشق در زندگی شما باشد ، یا به سادگی داشتن کسی در آنجا باشد که علاقه منفی به شما دارد و از شما مراقبت می کند. در هر صورت ، افراد متاهل بهتر از عمل مجرد در ارتباط با قلب بهبود می یابند. "

انواع عشق می تواند به نفع قلب شما باشد

فقط عشق رمانتیک نیست که می تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد. داشتن روابط نزدیک و دوستانه با دوستان و خانواده می تواند فواید قلبی عروقی داشته باشد. محققان نقش داشتن حمایت از عزیزان را پس از جراحی بای پس قلبی بررسی کرده اند. با گذشت زمان ، بیمارانی که از حمایت اجتماعی خوبی برخوردار بودند ، میزان بهبودی و بقای بهتری داشتند.

دکتر سوهار اضافه می کند: "بسیاری از جراحان در مورد اهمیت حمایت پس از جراحی به بیماران خود مشاوره می دهند." "این حمایت نه تنها همسران ، بلکه دوستان نزدیک و خانواده را شامل می شود."

احاطه در اطراف خود با افرادی که شما را دوست دارند - فارغ از رابطه - می تواند تمایل شما را برای پیروی از توصیه های پزشکی و مشارکت فعال در مراقبت های شما بیشتر کند ، که می تواند بهبودی را بهبود بخشد.

گذراندن وقت با دوستان چهارپا نیز فوایدی برای سلامتی دارد.

دکتر سوهار خاطرنشان می کند: "مالکیت حیوانات اهلی خانگی همچنین به افراد کمک می کند تا بعد از عمل قلب بیشتر زنده بمانند." "این رابطه هم در سگها و هم در گربه ها مورد بررسی قرار گرفته است. این دو حیوان از منظر زنده ماندن سود مشخصی دارند. من معتقدم این به دلیل عشق بی قید و شرطی است که حیوانات خانگی به شما می دهند. "

قلب شکسته برای سلامتی شما مضر است

اگرچه داشتن عشق در زندگی می تواند برای سلامتی شما مفید باشد ، اما یک قلب شکسته گاهی اوقات می تواند عوارض جسمی داشته باشد.

دکتر سوهار می گوید: "سندرم قلب شکسته یک اختلال پزشکی بسیار واقعی است." "این به طور معمول یک وضعیت موقتی است که در آن قلب ناگهان بزرگ می شود و در پمپاژ آن بسیار بی اثر است. این حالت معمولاً برگشت پذیر است و پس از رفع استرس می تواند عادی شود ، اما ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد. "

سندرم قلب شکسته که به آن کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو نیز گفته می شود ، در زنان بیشتر دیده می شود ، اگرچه هر دو جنسیت می تواند علائمی داشته باشد. در موارد نادر ، این شرایط می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد.

درمان سندرم قلب شکسته کاهش استرس ناشی از این سندرم است. این می تواند یادگیری برای مدیریت بهتر استرس یا حتی افزودن عشق بیشتر به زندگی با آسایش خاطر عزیزانتان باشد.

دکتر سوهار اضافه می کند: "من فکر می کنم داشتن عشق در زندگی برای داشتن یک سبک زندگی سالم از اهمیت بالایی برخوردار است." "این عشق می تواند از منابع مختلفی حاصل شود: ازدواج ، یک شریک زندگی ، خواهر و برادر ، والدین ، ​​دوستان یا حیوان خانگی. هدف به دست آوردن آرامش از طریق عشق است که باعث کاهش استرس و اضطراب در زندگی شما می شود و برای قلب شما سودمند است. "

scripps.org